Pierwszy raport Poznańskiego Barometru Turystycznego

Poznański Barometr Turystyczny jest narzędziem wskazującym na poziom natężenia zjawisk turystycznych w Poznaniu. Pierwszy raport jaki wydał PBT powstał z potrzeby zbadania, jakie są aktualne potrzeby turystów, którzy przebywają w tym mieście i wskazanie tego, w jakim kontekście powinna rozwijać się turystyka w Poznaniu.

Połączenie nauki z biznesem

Projekt Poznańskiego Barometru Turystycznego powstał w 2012 roku przy okazji tworzenia pozostałych inwestycji, jakie związane były z EURO 2012. Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna zaprosiła do współpracy liczne organizacje takie jak punkty informacji turystycznych, obiekty noclegowe, muzea i lotnisko. W skrócie, wszystkie te instytucje jakie na podstawie sprzedawanych biletów były w stanie nakreślić profil turysty odwiedzającego Poznań. Przekazywały one do wspólnego systemu informacje odnośnie danych statystycznych, co pozwoliło wskazać na średnie wyniki co do prosperowania działalności konkretnej instytucji.

Cel Poznańskiego Barometru Turystycznego

Cel, w jakim tego dokonano był prosty – wskazanie, w jakim kierunku powinna zmierzać turystyka w aglomeracji poznańskiej po to, aby poszczególne punkty obsługi turystycznej mogły optymalnie odpowiadać na potrzeby turystów.

Szczegółowe informacje wynikające z raportu

Z raportu Poznańskiego Barometru Turystycznego można było między innymi pozyskać następujące wiadomości:

- jaki odsetek wśród turystów zajmują obcokrajowcy w poszczególnych miesiącach roku,
- jaka jest skuteczność dotychczasowych kampanii marketingowych, patrząc na świadomość turystów co do obiektów znajdujących się w Poznaniu,
- jakie bilety są najczęściej sprzedawane w muzeach i innych obiektach turystycznych,
- jakie są kierunki przylotów i wylotów w porcie lotniczym Łowica.

Najbardziej cenne informacje uzyskano na podstawie akcji „Poznań za pół ceny”, w której wzięło udział aż 180 podmiotów z aglomeracji poznańskiej. I tak można było chociażby wyznaczyć, jaki odsetek turystów skorzystał z branży gastronomicznej, jaki z hoteli, a jaki z muzeów.

Pierwszy taki projekt w Polsce

Poznański Barometr Turystyczny jest pierwszym tego rodzaju projektem w Polsce. To nowoczesne połączenie się nauki ze sferą biznesu pokazuje, iż może to być dobry przykład dla innych miast w kraju, jakie będą chciały wzmocnić swoje zaplecze turystyczne. Informacje z turystyki biznesowej są w końcu podstawą ich rozwoju. Jeśli zaś chodzi o PBT to planuje się już kolejne działania.

Pin It

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>